EUROPEISTYKA specjalność EU POLITICS
II stopnia stacjonarne (w j. angielskim)
Opis kierunku:
Program is offered by the Chair of European Studies (Faculty of Social Sciences) at the University of Wroclaw. The curriculum focuses on the EU institutions and policies but also on the specific knowledge related to European Civilization and Cultural Identities in Europe. In seminars and workshops students will analyze problems related to EU external relations, area of freedom, security and justice, EU governance, and social policy in the EU. Particular emphasis will be put on various aspects of EU regional policy and skills associated with management of EU funds and projects.
The MA program is postgraduate one, that requires from candidate to hold BA or MA degree in any area. The programme is taught entirely in English by experts in their fields.
The programme includes also special meetings with non-academic experts, representatives of international organisations, international corporations, NGOs, diplomats, politicians, and others. Additionally, we organise special training so you would become a desirable candidate in the labour market.
The course lasts two years, structured in four semesters, the first of which runs from the end of September to mid-February, the second from the beginning of March to the end of June. In order to receive the Master’s degree, the graduates will be required to complete 120 ECTS points in up to four semesters and write a Master’s thesis.
Learn to understand how the EU Regional Policy works ! Choose your path through a new interdisciplinary program ! Get professional training for a career in international institutions ! Study in English at an international top class higher education faculty!
If you have concluded your BA in Political Sciences, European Studies, International Relations, Law, Economics, Administration, Humanities, Languages or other related studies, you are eligible for this MA.
The MA in European Studies gives you an opportunity to spend a semester or even a year abroad under the Erasmus+ umbrella. The offer is opened for both EU and non-EU citizens.
A graduate of the European Studies program is a specialist prepared to work as a professional staff member at institutions of local and national government, and national and international cultural and social agencies, such as EU institutions and other international organizations. The European Studies program prepares graduates for work in public and private enterprises in Poland and throughout European States. It would be also available experience for students planning their career development at institutions of non-EU states with wide cooperation with the European Union.
Bearing in mind the pandemic situation, we are prepared to conduct the courses online if necessary.
Do not hesitate to contact us if any further information required. Contact details: jakub.bornio@uwr.edu.pl paula.wisniewska@uwr.edu.pl
Rekrutacja 2022/2023:
Warunkiem przyjęcia na studia jest:
a) posiadanie dyplomu ukończenia studiów uprawniającego do podjęcia studiów,
b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:
– zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,
– zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,
– certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage) lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr, wymienione w linku:
https://spnjo.uni.wroc.pl/uploads/Zwolnienie-z-lektoratu/cert_zwaln_en_20210517.pdf
Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
– dla których język angielski jest językiem ojczystym,
– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,
– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu,
c) pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko dyplomu uzyskanego za granicą).
(English version below)
L.p. |
ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO |
terminy |
I nabór |
||
1 | Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów – IRK | 1 czerwca 2022 |
2 | Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) | 7 lipca 2022 |
3 | Postępowanie rekrutacyjne/ konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ | 11, 12, 13 lipca 2022 |
4 | Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do przyjęcia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) | 14 lipca 2022 |
5 |
Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego) |
15, 18, 19, 20 lipca 2022 |
6 | Ogłoszenie listy przyjętych na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) | 21 lipca 2022 |
II nabór (w ramach limitu wolnych miejsc) |
||
1 | Rozpoczęcie rejestracji w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów – IRK | 27 lipca 2022 |
2 | Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) | 20 września 2022 |
3 | Postępowanie rekrutacyjne/ konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ | 21 września 2022 |
4 | Ogłoszenie listy zakwalifikowanych do przyjęcia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) | 22 września 2022 |
5 |
Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego) |
23, 26 września 2022 |
6 | Ogłoszenie listy przyjętych na studia | do 27 września 2022 |
No. |
Recruitment stages |
Dates |
1st Round |
||
1 | Registration starts in the Online Application System – IRK | 1 June 2022 |
2 | Deadline for registration and payment | 7 July 2022 |
3 | Recruitment process – competition of certificates, exams, interviews. | 11, 12, 13 July 2022 |
4 | List of candidates qualified for studies available after logging on the private account in the IRK system | 14 July 2022 |
5 | Documents submission to the Faculty Recruitment Committee | 15, 18, 19, 20 July 2022 |
6 | Decision on acceptance/rejection available after logging on the private account in the IRK system | 21 July 2022 |
2nd Round (within the limit of vacancies) |
||
1 | Registration starts in the Online Application System – IRK | 27 July 2022 |
2 | Last registration and payment day | 20 September 2022 |
3 | Recruitment process – competition of certificates, exams, interviews. | 21 September 2022 |
4 | List of candidates qualified for studies available after logging on the private account in the IRK system | 22 September 2022 |
5 | Documents submission to the Faculty Recruitment Committee | 23, 26 September 2022 |
6 | Announcing the list of those accepted | to 27 September 2022 |
Dokumenty (English version below):
I. Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) zobowiązani są do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
- kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich;
- zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);
- zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:- zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,- zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,- certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,5, BEC Vantage) lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku.
Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,
– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.
Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.
Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentu, o których mowa w pkt. 2. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2.
Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
II. Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście do przyjęcia, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:
- podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
- kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną;
- tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego;
- przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:
– zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,
– zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,
– certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,5, BEC Vantage) lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku.
Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
– dla których język angielski jest językiem ojczystym,
– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.
III. Cudzoziemcy oprócz dokumentów, o których mowa w pkt II, składają dodatkowo:
1. kserokopię polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopii umowy z NFZ poświadczonej przez osobę przyjmującą dokumenty w Uniwersytecie Wrocławskim;
2. kserokopię dokumentu potwierdzającego możliwość podjęcia i odbywania studiów na zasadach o których mowa w art. 324 ust 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;
Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.
Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III.
Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.
W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:
- zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG,
- zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.
Documents:
I. Candidates for 2nd cycle studies (both full-time and part-time) are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:
- application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
- photocopy of identity card or another identity document − the original should be produced for verification by the Recruitment Board ;
- certificate of the grade point average of previous studies (if required);
- a certificate proving the knowledge of the English language at least at B2 level according to the Council of Europe’s guidelines. This certificate may take the following forms:
- certificate on the completion of a preparatory course for taking up studies in English at B2 level issued by the English Language Centre of the University of Wrocław
- certificate on the knowledge of the English language at B2 level issued by the English Language Centre or the Foreign Language Centre of the University of Wrocław
- language certificate (such as FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage) or other equivalent international certificate recognised by the Ministry of Science and Higher Education or the UWr Foreign Language Centre, listed at.
The following candidates are exempted from the obligation to present a certificate proving the knowledge of the English language:
-
-
- candidates for whom English was the language of instruction in a secondary school or a higher school they graduated from
- candidates who passed their secondary school final exam in English at advanced level with at least 80% score
- candidates who during their studies passed an English exam at B2 level, as confirmed in the diploma supplement
-
All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies.
At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.
Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of the power of attorney (template of the power of attorney) granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in items 2 .
The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.
Any documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.
II. Candidates who hold diplomas issued abroad or other documents entitling them to apply for admission to the studies and who are entered on the admission list are required to submit the following documents by the due date specified in the Recruitment Time Schedule:
- application for admission to the studies printed from the IRK system and signed by the candidate;
- photocopy of legalised or apostilled diploma or another document entitling them to apply for admission to the studies − the original should be produced for verification by the Recruitment Board;
- translation of the documents mentioned in item 2 by a Polish certified translator;
- a certificate proving the knowledge of the English language at least at B2 level according to the Council of Europe’s guidelines. This certificate may take the following forms:
- certificate on the completion of a preparatory course for taking up studies in English at B2 level issued by the English Language Centre of the University of Wrocław
- certificate on the knowledge of the English language at B2 level issued by the English Language Centre or the Foreign Language Centre of the University of Wrocław
- language certificate (such as FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,0, BEC Vantage) or other equivalent international certificate recognised by the Ministry of Science and Higher Education or the UWr Foreign Language Centre, listed at.
The following candidates are exempted from the obligation to present a certificate proving the knowledge of the English language:
-
- candidates for whom English was the language of instruction in a secondary school or a higher school they graduated from,
- candidates whose native language is English,
- candidates who during their studies passed an English exam at B2 level, as confirmed in the diploma suplement.
III. Foreign candidates should submit the following documents in addition to those listed in section II:
1. photocopy of medical insurance policy for the duration of education in Poland or European Health Insurance Card or photocopy of an agreement with the National Health Fund certified by the University of Wrocław;
2. photocopy of a document confirming that the candidate is able to take up and complete studies according to foreigners mentioned in Art. 324(2) of the Higher Education and Science Act − the original should be produced for verification by the Faculty Recruitment Board;
All the documents should be submitted (delivered) in the place, in the hours and by the due date specified in the Recruitment Time Schedule. Candidates who do not fulfil this obligation shall not be admitted to the studies.
At the request of the person concerned, the Recruitment Board shall confirm that all the required documents have been submitted and announce a list of admitted candidates on the basis of the submitted documents and the recruitment procedure, if any.
Candidates are not required to submit the documents in person. In case of submission by post or courier service, notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2 and section III are required. The documents may also be delivered by third persons on the basis of a power of attorney (template of the power of attorney) granted by the candidates or in the form of notarised photocopies of the documents mentioned in section II items 2 and section III.
The documents must reach the university by the due date specified in the Recruitment Time Schedule − the decisive factor is the date of actual delivery, not the date of the post stamp or the date of sending the documents. Failure to fulfil the obligation to submit the documents according to the above rules shall result in rejection of the candidate.
Documents submitted by candidates who waive their right to take up the studies shall be returned to them at their written request (template of waiver) in person or to their authorised representative or sent by post with confirmation of receipt.
*Photographs for the Electronic Student Card to be uploaded in the IRK system during the registration procedure should fulfil the following requirements:
- The electronic photographs should be up to date, in colour, with the resolution of 500 x 625 pixels and in JPG format.
- The photographs should fulfil the same requirements as photographs for identity cards, i.e. no headgear, no dark glasses, the person’s head should be facing the camera and the light should be evenly distributed on the whole face. Persons with a congenital or acquired eye condition may enclose photographs in dark glasses, and persons wearing headgear due to their religious beliefs may enclose photographs with headgear. Persons who enclose photographs in dark glasses must hold a document confirming their congenital or acquired eye condition issued according to the regulations on certification of disabilities and degrees of disabilities. Persons who enclose photographs with headgear should hold a document confirming their religious affiliation.
Limit miejsc na stacjonarnych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2022/2023
kierunek / Study programme | limit miejsc w 2022 / total number |
w tym Polacy z dyplomem polskim / including Polish students with a Polish diploma |
w tym Polacy z dyplomem zagranicznym / including Polish students with foreign diploma |
w tym
CUDZOZIEMCY / including foreign students |
limit minimalny
minimum number |
---|---|---|---|---|---|
ADMINISTRACJA | 150 | 125 | 15 | 10 | 50 |
ADMINISTRATION IN INTERNATIONAL ORGANIZATIONS (studia w j. angielskim) | 50 | 25 | 25 | 10 | |
ANGLISTYKA | 50 | 40 | 5 | 5 | 15 |
ANTROPOLOGIA LITERATURY, TEATRU I FILMU | 30 | 25 | 3 | 2 | 18 |
ARCHEOLOGIA | 45 | 40 | 3 | 2 | 15 |
ASTRONOMIA | 15 | 10 | 2 | 3 | 3 |
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE | 80 | 60 | 10 | 10 | 15 |
BIOLOGIA | 70 | 65 | 2 | 3 | 12 |
BIOTECHNOLOGIA | 45 | 38 | 2 | 5 | 20 |
CHEMIA | 144 | 132 | 4 | 4 | 10 |
CHEMIA (studia w j. angielskim) | 24 | 4 | 20 | 8 | |
CHEMIA MEDYCZNA | 30 | 26 | 2 | 2 | 10 |
CHEMIA I TOKSYKOLOGIA SĄDOWA | 24 | 20 | 2 | 2 | 10 |
DATA SCIENCE | 15 | 7 | 1 | 7 | 5 |
DYPLOMACJA EUROPEJSKA | 50 | 40 | 5 | 5 | 15 |
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA | 70 | 58 | 6 | 6 | 20 |
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA, specjalność JURNALISM AND SOCIAL COMMUNICATION (w j. angielskim) | 40 | 20 | 5 | 15 | 11 |
EAST EUROPEAN JEWISH STUDIES (w j. angielskim) | 20 | 6 | 14 | 6 | |
EKONOMIA | 150 | 120 | 5 | 25 | 50 |
ETNOLOGIA I ANTROPOLOGIA KULTUROWA | 40 | 35 | 3 | 2 | 15 |
EUROPEISTYKA | 35 | 28 | 2 | 5 | 10 |
EUROPEAN STUDIES , specjalność EU REGIONAL POLICY (w j. angielskim) | 25 | 5 | 20 | 5 | |
FILOLOGIA CHORWACKA Z JĘZYKIEM SERBSKIM | 28 | 25 | 2 | 1 | 7 |
FILOLOGIA CZESKA | 28 | 21 | 4 | 3 | 7 |
FILOLOGIA GERMAŃSKA | 70 | 60 | 5 | 5 | 15 |
FILOLOGIA INDYJSKA | 16 | 14 | 1 | 1 | 4 |
FILOLOGIA POLSKA | 110 | 90 | 10 | 10 | 15 |
FILOLOGIA ROSYJSKA | 50 | 40 | 5 | 5 | 7 |
FILOLOGIA UKRAIŃSKA | 35 | 20 | 7 | 8 | 7 |
FILOZOFIA | 35 | 25 | 5 | 5 | 8 |
FIZYKA | 25 | 17 | 3 | 5 | 3 |
FIZYKA specjalność: MASTER’S STUDY OF THEORETICAL PHYSICS (w j. angielskim) | 15 | 1 | 1 | 13 | 3 |
GENETYKA I BIOLOGIA EKSPERYMENTALNA | 35 | 31 | 2 | 2 | 12 |
GEOGRAFIA | 50 | 46 | 2 | 2 | 24 |
GEOGRAFIA, specjalność TOURISM AND HOSPITALITY (w j. angielskim) | 22 | 2 | 20 | 12 | |
GEOLOGIA | 60 | 50 | 5 | 5 | 6 |
GEOLOGIA, specjalność APPLIED GEOSCIENCE (w j. angielskim) | 24 | 4 | 20 | 12 | |
GLOBAL COMMUNICATION (w j. angielskim) | 30 | 5 | 2 | 23 | 15 |
GOSPODARKA PRZESTRZENNA | 22 | 20 | 1 | 1 | 10 |
HISTORIA | 70 | 64 | 3 | 3 | 15 |
HISTORIA CYWILIZACJI ŚRÓDZIEMNOMORSKICH | 25 | 19 | 3 | 3 | 20 |
HISTORIA SZTUKI | 40 | 38 | 1 | 1 | 15 |
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ | 25 | 19 | 3 | 3 | 12 |
HISTORIA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ (w j. angielskim) | 20 | 10 | 5 | 5 | 12 |
INDYWIDUALNE STUDIA MIĘDZYOBSZAROWE | 20 | 18 | 1 | 1 | |
INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO | 25 | 21 | 2 | 2 | 18 |
INFORMATYKA | 60 | 50 | 5 | 5 | 7 |
INTERDYSCYPLINARNE STUDIA EUROPEJSKIE | 25 | 20 | 2 | 3 | 12 |
INŻYNIERIA GEOLOGICZNA | 50 | 40 | 5 | 5 | 6 |
JUDAISTYKA | 28 | 15 | 10 | 3 | 6 |
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA | 80 | 69 | 4 | 7 | 20 |
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA, specjalność COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) | 40 | 20 | 5 | 15 | 11 |
KULTUROZNAWSTWO | 40 | 35 | 2 | 3 | 20 |
LL.M INTERNATIONAL AND EUROPEAN LAW (w j. angielskim) | 70 | 35 | 35 | 10 | |
MATEMATYKA | 100 | 83 | 9 | 8 | 20 |
MEDICAL BIOTECHNOLOGY (w j. angielskim) | 16 | 2 | 2 | 12 | 7 |
MIKROBIOLOGIA | 30 | 26 | 2 | 2 | 12 |
MUZYKOLOGIA | 20 | 18 | 1 | 1 | 10 |
NIDERLANDYSTYKA | 35 | 28 | 5 | 2 | 10 |
OCHRONA ŚRODOWISKA | 50 | 46 | 2 | 2 | 8 |
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich | 100 | 98 | 1 | 1 | 20 |
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich | 75 | 73 | 1 | 1 | 20 |
POLITOLOGIA | 60 | 57 | 1 | 2 | 10 |
POLITOLOGIA (w j. angielskim) | 30 | 5 | 25 | 5 | |
PRACA SOCJALNA | 48 | 40 | 4 | 4 | 15 |
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE | 55 | 50 | 2 | 3 | 20 |
SOCJOLOGIA | 60 | 52 | 4 | 4 | 15 |
SOCJOLOGIA, specjalność INTERCULTURAL MEDIATION (w j. angielskim) | 60 | 8 | 52 | 4 | |
SOCJOLOGIA EKONOMICZNA | 48 | 40 | 4 | 4 | 15 |
SOCJOLOGIA GRUP DYSPOZYCYJNYCH | 48 | 40 | 4 | 4 | 15 |
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE | 90 | 70 | 8 | 12 | 15 |
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE, specjalność Global Studies (w j. angielskim) | 30 | 5 | 25 | 5 | |
STUDIA ROMANISTYCZNE | 64 | 50 | 8 | 6 | 24 |
STUDIA ŚRÓDZIEMNOMORSKIE I KLASYCZNE | 16 | 14 | 1 | 1 | 8 |
TURYSTYKA | 22 | 19 | 1 | 2 | 10 |
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA | 60 | 58 | 1 | 1 | 15 |
ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ | 45 | 39 | 3 | 3 | 20 |
ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM | 36 | 33 | 2 | 1 | 12 |
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI | 60 | 58 | 1 | 1 | 15 |
kierunek | roczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiej | roczna opłata dla pozostałych |
---|---|---|
EUROPEISTYKA specjalność EU REGIONAL POLICY; drugiego stopnia stacjonarne (w j. angielskim) | 2100 EUR | 3250 EUR (w pierwszym roku / first year); 3100 EUR (w kolejnych latach studiów / subsequent years) |
Opłata dla obywatela Polski i Unii Europejskiej dotyczy także:
1/ obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, Norwegii lub Islandii (państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2/ cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
3/ cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu połączenia się z rodziną (art. 159 ust. 1 ustawy o cudzoziemcach);
4/ cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
5/ posiadacza ważnej Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
6/ cudzoziemca będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkającym na terytorium Polski.
Wysokość opłaty w PLN ustala się według średniego kursu złotego w stosunku do euro, ogłaszanego Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych, w roku dokonywania płatności.
Tuition fees for Polish and European Union citizens also apply to:
1/ foreigners – citizens of EU member states, Switzerland, Norway or Island (EFTA countries) – members of the European Economic Area and their families living in Poland;
2/ foreigners with resident permit or long-term residents of European Union;
3/ foreigners with temporary residence permit for family reunification;
4/ foreigners with refugee status granted in Poland or with temporary or subsidiary protection in Poland
5/ people with ‘Karta Polaka’ or with a proof of Polish origin;
6/ foreigner living in Poland and being a spouse, antecedent or descendant of a Polish citizen
The fee in PLN is determined according to the average PLN/EUR exchange rate, as published in the Regulation of the President of the Council of Ministers on the average PLN/EUR exchange rate for the year in which the payment is made.
(information about the exchange rate can also be found on the University’s BIP website: https://bip.uni.wroc.pl/516/288/sredni-kurs.html)
Obywatele polscy z polskim dokumentem uprawniającym do podjecia studiów (matura/ dyplom) | Obywatele polscy z zagranicznym dokumentem uprawniającym do podjecia studiów (matura/ dyplom) | Cudzoziemcy |
---|---|---|
miejsce: nazwa miejsca np.. Instytut ... Ulica, nr budynku, miasto, sala / pokój Data: …….. Godzina: ….. | miejsce: nazwa miejsca np.. Instytut ... Ulica, nr budynku, miasto, sala / pokój Data: …….. Godzina: ….. | miejsce: nazwa miejsca np.. Instytut ... Ulica, nr budynku, miasto, sala / pokój Data: …….. Godzina: ….. |
Uni.wroc.pl
adres | data i godzina Dokumenty przyjmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna - decyduje data wpływu dokumentów na uczelnię a nie data stempla pocztowego |
---|---|
nazwa miejsca: np. instytut ulica: kod i miasto: sala / pokój: telefon: +48 ………… | 20, 21, 22 września 2022 r. ; godz. ….. |
Uni.wroc.pl postępowanie rekrutacyjne.
International Candidates admission procedure
If you are international candidate (you don’t hold Polish citizenship) you should apply via IRC admission system. To apply for studies please create an online account on: http://international-applications.uni.wroc.pl/
While filling out online application you will have to attach following documents (scanned copies):
-
- certified copies of your High School Diploma,
- certified copies of your transcript of records,
- certified copies of your English proficiency, check the requirements here: https://international.uni.wroc.pl/en/admission-full-degree-studies/english-language-requirements
- CV (resume) and cover letter
- a digital passport photo,
- a copy of the passport,
- confirmation of payment registration fee on University account.
All candidates are required to pay the registration fee: €20.
Please note that student should cover all bank charges.
Bank details:
-
- Payment should be made on the University’s account number:
- Beneficiary’s Bank Name and Address : Santander Bank Polska 1 O/W-w Rynek 9/11, 50-950 Wrocław POLAND
- SWIFT CODE: WBK PPL PP
- Beneficiary’s Bank A/C No : PL57 1090 2398 0000 0001 0899 3964
- Beneficiary’s Name and Address : University of Wrocław, Plac Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław, POLAND
- Remarks : tuition fee for Master/Bachelor program in English
Please check our application deadlines on: https://international.uni.wroc.pl/en/admission-full-degree-studies
To learn more about our offer, please visit our website:
https://international.uni.wroc.pl/en/admission-full-degree-studies
Don’t click the button “Rekrutuj” as it is for Polish Candidates only.
Warunkiem przyjęcia jest:
a) posiadanie dyplomu uprawniającego do podjęcia studiów,
b) przedstawienie zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego minimum na poziomie B2 w skali Rady Europy. Potwierdzeniem znajomości języka angielskiego jest:
– zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku angielskim wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego na poziomie B2,
– zaświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wydane przez Studium Intensywnej Nauki Języka Angielskiego Uniwersytetu Wrocławskiego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego,
– certyfikat językowy (np. FCE, TOEFL, IELTS 5,5 – 6,5, BEC Vantage) lub inne równoważne międzynarodowe certyfikaty, honorowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr., wymienione w linku.
Z obowiązku przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka angielskiego zwolnieni są kandydaci:
– dla których język angielski był językiem wykładowym w ukończonej szkole średniej lub na ukończonych studiach,
– dla których język angielski jest językiem ojczystym,
– którzy zdali maturę z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym co najmniej na 80%,
– którzy w trakcie studiów zdali egzamin z języka angielskiego na poziomie B2 i jest on wykazany w suplemencie do dyplomu.
c) pozytywna formalna ocena aplikacji przez koordynatora wydziałowego (dotyczy tylko dyplomu uzyskanego za granicą).
Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
szczegółowe informacje zostaną podane w czerwcu 2021
The following conditions for admission must be fulfilled:
- holding a higher education diploma entitling its holder to take up studies
- presenting a certificate proving the knowledge of the English language
- positive formal assessment of the application issued by the faculty coordinator (only applies to a diploma issued abroad)
Acceptance of documents by the Faculty Recruitment Committee (the date of delivery decides):
1st round: 14-16 July 2020, 9:00-11:00
2nd round: 23-24 September 2020, 10:00-12:00
Institute of International Studies
Koszarowa Street 3/21, room 142, 51-149 Wrocław
Phone: +48 71 375 51 58
Wydział Nauk Społecznych / Faculty of Social Sciences
ul. Koszarowa 3, 51-149 Wrocław
tel. +48 71 375 52 00, +48 71 375 52 05, +48 71 375 52 03, +48 71 375 52 65
fax +48 71 326 10 11
dziekanat@wns.uni.wroc.pl
For international candidates:
Katarzyna KRAWCZYK
Marta NOWAK
Email: international@uwr.edu.pl
Phone: +48 71 3752877; +48 71 3752864
Fax: +48 71 3752800
Sekretarz Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej / Secretary of the Faculty Admissions Committee
e-mail:Paula.wisniewska@uwr.edu.pl
Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
informacja zostanie podana w czerwcu 2022
Acceptance of documents by the Faculty Recruitment Committee (the date of delivery decides):