PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
studia podyplomowe
Opis kierunku:
KIERUNEK OBJĘTY PATRONATEM PREZESA URZĘDU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Istotą studiów jest problematyka zasad i trybów udzielania zamówień publicznych, ale w szerokim kontekście prawnym, w tym swobody działalności gospodarczej, etyki, czytelności dokumentów występujących w procedurze zamówień w szerokim kontekście prawnym, ekonomicznym a także socjologicznym. Dokonywana w ramach studiów egzegeza przepisów ustawy poparta jest poparta praktyką przedstawioną przez pracowników podmiotów uczestniczących i kontrolujących prawidłowość procedur zamówień publicznych, czyli praktyków pracujących w podmiotach zamawiających i wykonujących zamówienia publiczne oraz sędziów sądów cywilnych i administracyjnych.
Znaczna część wykładów uwzględnia problematykę przejrzystości postępowania w sprawach zamówień publicznych związaną z ustawowymi wymaganiami gospodarowania finansami publicznymi oraz nabycia umiejętnością takiego prowadzenia postępowania aby z jednej strony zapewniał skuteczność realizowanej procedury a z drugiej zaś umożliwiał bezproblemowe dokonanie kontroli jej przeprowadzenia przez podmioty zewnętrzne .
Słuchacze studiów mają możliwość zgłaszania zagadnień, które objęte zostały programem studiów a także zadawania wykładowcą pytań. Mile widziana a nawet stymulowana jest także wszelka aktywność słuchaczy studiów w czasie wykładów, w tym zgłaszania i prezentowania swoich poglądów i doświadczeń. Celem studiów podyplomowych Prawa zamówień publicznych jest kompleksowe zaprezentowanie procedury zamówień publicznych w oparciu o szeroki kontekst prawny, gospodarczy, etyczny, także na tle doświadczeń europejskich, wskazanie wielu aspektów poruszania się w obrocie gospodarczym i roli przypisanej przez ustawodawcę pracownikom samorządów i administracji centralnej w tym zakresie. Ze względu na znaczną część zajęć prowadzonych w formie ćwiczeń, studia umożliwiają bezpośredni kontakt ze specjalistami i praktykami, wymianę poglądów i zadawanie pytań oraz podejmowanie prób rozwiązywania realnych problemów postawionych przez słuchaczy.
Prowadzący i wykaz przedmiotów:
Małgorzata Stręciwilk – radca prawny, była Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Pracownik naukowy. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zamówieniach publicznych. Autorka wielu publikacji naukowych i oraz eksperckich. Organizatorka i uczestniczka wielu konferencji naukowych oraz szkoleń dotyczących zamówień publicznych i dyscypliny finansów publicznych.
Przedmiot: Praktyka orzecznicza Krajowej Izby Odwoławczej wobec zamówień publicznych
Jacek Sadowy – z zamówieniami publicznymi związany od 2000 r. Od 2008r.
do 2013r. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Inicjator i autor zmian w ustawie Prawo zamówień publicznych. Pełnił również funkcje Naczelnika Wydziału Opinii, Orzecznictwa i Spraw Sądowych oraz Dyrektora Departamentu Prawnego w Urzędzie Zamówień Publicznych. Doświadczenie obejmuje sporządzanie opinii prawnych, pism procesowych, a także reprezentację przed sądami powszechnymi w sprawach związanych z zamówieniami publicznymi. Autor publikacji naukowych z zakresu prawa zamówień publicznych, wieloletni wykładowca. Obecnie prowadzi Ośrodek Doradztwa ZP współpracują z instytucjami kontrolnymi oraz zamawiającymi i wykonawcami wspierając ich w procesie udzielania zamówień publicznych.
Przedmiot: Praktyczne aspekty zamówień publicznych z punktu widzenia Prezesa UZP
Iwona Ziarniak – Członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Posiada ponad 20.letnie doświadczenie z zakresu przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych. Autorka publikacji naukowych, członek Rady Programowej miesięcznika „Przetargi Publiczne”. Wieloletni szkoleniowiec i wykładowca zajmujący się tematyką zamówień publicznych.
Przedmiot: Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Przedmiot: Czynności podejmowane przez zamawiającego i wykonawców w trakcie oceny oferty – elektronizacja zamówień publicznych
Zapoznanie słuchaczy z czynnościami podejmowanymi przez uczestników postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trakcie oceny ofert. Zapoznanie z elektronizacją zamówień publicznych.
Nabycie umiejętności wykonywania czynności w trakcie oceny ofert (wyjaśnianie/ uzupełnianie dokumentów lub oświadczeń, wyjaśnienia treści oferty, poprawianie omyłek, wyjaśnianie ceny, odrzucenie oferty, wykluczenie wykonawcy z postępowania).
Dr Maciej Guziński – Wieloletni pracownik Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego na Uniwersytecie Wrocławskim. Sędzia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu w stanie spoczynku. Autor publikacji naukowych z zakresu prawa zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno – prywatnego.
Przedmiot: Regulacja prawna postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i koncesji na roboty budowlane
1/ Przygotowanie postępowania, tryby udzielania zamówień,
2/ Przygotowanie i składanie ofert,
3/ Wyłonienie wykonawcy, badanie i ocena ofert, wybór najkorzystniejszej,
4/ Zakończenie postępowania.
1/ Zakres stosowania ustawy, przygotowanie postępowania, tryby udzielania,
2/ Wybór najkorzystniejszej oferty,
3/ Zakończenie postępowania.
Prof. dr hab. Tadeusz Kocowski – Dyrektor Instytutu Nauk Administracyjnych oraz Kierownik Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego na Uniwersytecie Wrocławskim. Pełni również funkcję Dyrektora Katedry Prawa Gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Autor wielu publikacji naukowych poświęconych prawu zamówień publicznych oraz partnerstwu publiczno – prywatnemu. Kierownik Interdyscyplinarnego Zespołu Naukowego powołanego przez centralne organy władzy publicznej.
Przedmiot: Podmioty procesu zamówień publicznych
Przedmiot: Partnerstwo publiczno – prywatne
Prof. dr hab. Wiesława Miemiec – Kierownik Katedry Prawa Finansowego, obecnie na emeryturze. Prorektor Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Dziekan Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Autorka wielu publikacji naukowych z zakresu prawa finansów publicznych, a także opinii prawnych dla Biura Ekspertyz Prawnych Sejmu i Senatu RP oraz dla Trybunału Konstytucyjnego.
Przedmiot: Zasady finansowania zamówień publicznych
W trakcie prezentowania regulacji materialnoprawnych i proceduralnych dotyczących wyżej wymienionych zagadnień, omawiane jest także ukształtowane w tym zakresie orzecznictwo (Głównej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz sądów administracyjnych).
Dr hab. Agnieszka Chrisidu – Budnik – Pracownik naukowo – dydaktyczny Zakładu Ustroju Administracji Publicznej na Uniwersytecie Wrocławskim. Autorka wielu publikacji naukowych z zakresu organizacji i zarządzania. Zainteresowania badawcze związane z zamówieniami publicznymi skupiają się na organizacji zarządzania podmiotami uczestniczącymi w zamówieniach publicznych, a także asymetrii informacji w zamówieniach publicznych.
Przedmiot: Organizacja zarządzania podmiotami uczestniczącymi w zamówieniach publicznych
Anna Guzińska – Sędzia Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu w Wydziale Cywilnym w stanie spoczynku. Orzekała w wielu sprawach z zakresu zamówień publicznych, w szczególności w ramach sporów dotyczących robót budowlanych.
Przedmiot: Spory sądowe wynikające z zamówień publicznych
dr hab. Krzysztof Horubski, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego (Zakład Publicznego Prawa Gospodarczego), absolwent aplikacji sędziowskiej w Okręgu Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu, radca prawny. Autor ponad sześćdziesięciu publikacji naukowych
z zakresu prawa zamówień publicznych, publicznego prawa gospodarczego oraz prawa administracyjnego.
Przedmiot: Zamówienia sektorowe
Przedmiot: Zmiana umowy o zamówienie publiczne
Prof. dr hab. Karol Kiczka – Dziekan Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Radca prawny. Prawnik i administratywista. Autor wielu publikacji naukowych z zakresu publicznego prawa gospodarczego, w tym z zakresu zamówień publicznych.
Przedmiot: Kontrola udzielania zamówień publicznych i procedury odwoławcze
dr hab. Waldemar Dotkuś prof. PWSZ w Głogowie – profesor i długoletni wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Sekretarz Rady Naukowej przy ZG Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, najstarszej i największej polskiej organizacji skupiającej przedstawicieli środowiska zawodowego związanego z rachunkowością i finansami
Przedmiot: Podstawy finansowo – rachunkowe sporządzania ofert (aspekty praktyczne)
Dr inż. Marek Leszczyński – inżynier budownictwa lądowego z bogatym doświadczeniem w kierowaniu i nadzorze nad budowami, wielokrotnie pełnił funkcję kierownika budowy oraz kierownika projektu, jak również w innych rolach uczestniczył w procesach inwestycyjnych, m.in. z wykorzystaniem warunków kontraktowych FIDIC, procedur Banku Światowego, przepisów Prawa budowlanego oraz ustawy Prawo zamówień publicznych. Autor i współautor wielu publikacji i opracowań naukowo-badawczych oraz projektów, ekspertyz i opinii z zakresu budownictwa i górnictwa, m.in. w roli biegłego sądowego.
Przedmiot: Projektowanie i wykonywanie robót budowlanych w systemie zamówień publicznych (aspekty praktyczne)
dr Hanna Drynkorn – radca prawny w kancelarii Wardyński i Wspólnicy, członek Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDIR), członek Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu FIDIC na Politechnice Wrocławskiej. Doradza w procesie inwestycyjnym zarówno na etapie ofertowania, negocjowania warunków umowy jak i w trakcie realizacji, w szczególności w ramach projektów infrastrukturalnych opartych o warunki kontraktowe FIDIC oraz współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Jest autorką wielu publikacji praktycznych oraz naukowych.
Przedmiot: Umowa o zamówienie publiczne na roboty budowlane (aspekty praktyczne, warunki kontraktowe FIDIC)
Dr Julian Jezioro – Kierownik Zespołu Badawczego Prawa Własności Intelektualnej na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Radca prawny. Autor licznych publikacji naukowych z zakresu prawa cywilnego, prawa handlowego, prawa własności intelektualnej.
Przedmiot: Umowy w sprawach zamówień publicznych:
Artur Kosmala – Wiceprezes Sądu Okręgowego we Wrocławiu, sędzia w III Wydziale Karnym, a także Koordynator ds. współpracy międzynarodowej i praw człowieka w sprawach karnych.
Przedmiot: Odpowiedzialność karna za naruszenie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych
dr Witold Małecki – adiunkt w Zakładzie Publicznego Prawa Gospodarczego na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Notariusz. Autor publikacji naukowych z zakresu publicznego prawa gospodarczego oraz prawa administracyjnego. Zainteresowania badawcze obejmują m.in. pozycję prawa gospodarczego w systemie prawa, metody regulacji prawa gospodarczego oraz policję gospodarczą. Publikuje w językach polskim, angielskim i rosyjskim.
Przedmiot: Zamówienia publiczne na rynku unijnym
Dr Michał Raduła – pracownik naukowo-dydaktyczny w Zakładzie Publicznego Prawa Gospodarczego na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Adwokat. Autor publikacji naukowych z zakresu zamówień publicznych. W praktyce zawodowej doradza zamawiającym oraz wykonawcom. Współpracował z największymi kancelariami prawnymi w Polsce i w Hiszpanii (klasyfikowanymi w The Legal 500 i w Chambers Europe). Pracował także jako ekspert zewnętrzny dla Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Przedmiot: Nowe podejście do zamówień publicznych i ochrona danych osobowych
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Przedmiot: Zamówienia publiczne w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa
Czas trwania studiów: 1 rok (2 semestry)
Kwalifikacje uzyskane po ukończeniu studiów: kwalifikacje cząstkowe na poziomie 7. Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
HARMONOGRAM REKRUTACJI NA STUDIA
ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO:
Termin rejestracji internetowej: 1.06 – 14.10.2022 r.
Termin składania dokumentów:
11 – 29.07.2022 r. (BOS)
pon., wt., śr. godz. 12:00 – 15:00, czw., pt. godz. 9:00 – 12:00
01 – 31.08.2022 r. (BOS)
pon. – pt. godz. 11:00 – 13:00
01 – 30.09.2022 r. (BOS)
pon., wt., godz. 12:00 – 15:00, śr. godz. 12:00 – 17:00, czw., pt. godz. 9:00 – 12:00, sob. godz. 9:00 – 13:00
01 – 21.10.2022 r. – Dziekanat pok. 4, 5,6
pon. – śr. godz. 12:00 – 15:00, czw., pt. godz. 9:00 – 12:00, sob. godz. 9:00 – 13:00
Miejsce składania dokumentów (adres):
Biuro Obsługi Studenta
Dziekanat Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii
pok. 22
ul. Uniwersytecka 22/26, 50-145 Wrocław
Dziekanat Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii
pok. 4,5,6
ul. Uniwersytecka 22/26, 50-145 Wrocław
Studia prowadzone są w systemie niestacjonarnym (sobota i niedziela)
Termin rozpoczęcia studiów: październik 2022 r.
Kandydaci na studia podyplomowe składają w miejscu wskazanym przez jednostkę organizacyjną prowadzącą studia, następujące dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wydrukowane z systemu IRK;
- kserokopię dyplomu poświadczoną notarialnie bądź przez jednostkę przyjmującą dokumenty;
- zaświadczenie o posiadaniu przygotowania pedagogicznego lub akt nadania stopnia awansu zawodowego (dotyczy studiów przeznaczonych dla nauczycieli).
Od cudzoziemców wymagamy dodatkowo:
- przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1.
Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest jeden z niżej wymienionych dokumentów:
-
-
- zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego;
- certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania znajomości Języka Polskiego jako Obcego;
- zaświadczenie wydane przez Szkołę Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego.
-
Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są kandydaci posiadający:
-
-
- zezwolenie na pobyt stały;
- Kartę Polaka;
- świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty;
- dyplom ukończenia studiów wyższych w polskim języku wykładowym.
-
- kserokopię polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopii umowy z NFZ poświadczonej przez osobę przyjmującą dokumenty w Uniwersytecie Wrocławskim
- apostille lub legalizacja dyplomu zagranicznego wydanego poza granicami Polski
- tłumaczenie przysięgłe wszystkich dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski
Uwaga!
Uczestnikiem studiów podyplomowych w Polsce może zostać osoba, która posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki. Oznacza to, że Twój zagraniczny dyplom daje prawo do ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe w polskiej uczelni, jeżeli spełnia jedno z poniższych kryteriów:
- został uznany za równoważny z polskim odpowiednikiem na podstawie umowy międzynarodowej, lub
- został uznany za równoważny z polskim odpowiednikiem w drodze nostryfikacji, lub
- został uznany za równorzędny z polskim dyplomem potwierdzającym posiadanie kwalifikacji pełnej co najmniej na poziomie 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji na podstawie przepisu art. 326.1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (dotyczy dyplomów z państw członkowskich UE, OECD i EFTA).
Ocena zagranicznych dyplomów z punktu widzenia polskiego prawa – link.
Zagraniczne dyplomy nie uprawniają do ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe jeżeli:
- instytucje, które je wydały lub instytucje, w których prowadzone było kształcenie:
- nie były akredytowanymi uczelniami w dniu wydania dyplomu lub realizowały program studiów nieposiadający akredytacji w dniu wydania dyplomu;
- nie działają w systemie szkolnictwa wyższego żadnego państwa;
- program studiów wyższych albo jego część była realizowana niezgodnie z przepisami państwa, na którego terenie było prowadzone kształcenie.
Kierunek | Opłata semestralna [PLN] |
---|---|
Studia Podyplomowe Prawa Zamówień Publicznych | 2200 (Specjalna zniżka dla Absolwentów Uniwersytetu Wrocławskiego - 10%) |
Kierownik studiów: prof. dr hab. Tadeusz Kocowski
Dziekanat
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
ul. Uniwersytecka 22/26, 50-145 Wrocław
tel.: + 48 71 375 23 71
podyplomowe.wpae@uwr.edu.pl
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Obsługi Studenta
Dziekanat Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii
pok. 22
ul. Uniwersytecka 22/26, 50-145 Wrocław
Dziekanat Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii
pok. 4,5,6
ul. Uniwersytecka 22/26, 50-145 Wrocław