Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI

II stopnia zaoczne

Opis kierunku:

Sprawdź również:

Ten interdyscyplinarny kierunek jest odpowiedzią na rosnącą na świecie potrzebę realizacji projektów społecznych. Poznasz na nim sposoby diagnozowania problemów społecznych, ich profesjonalnego rozwiązywania oraz kształtowania postaw obywatelskich.

Zarządzanie Projektami Społecznymi to kierunek, który przygotuje Cię do sprawnego funkcjonowania w różnych sferach życia społecznego. Kierunek ten jest naszą najnowszą propozycją, inspirowaną rosnącą w świecie popularnością studiów w zakresie kształtowania postaw i kreatywności obywatelskiej oraz zarządzania projektami społecznymi. Wypełnia on lukę na polskim rynku edukacyjnym. Dotychczas w skali kraju zagadnienia związane z zarządzaniem projektami społecznymi podejmowane były jedynie fragmentarycznie, w ramach innych kierunków studiów, tymczasem uczelnie z kręgu anglosaskiego, szczególnie w Australii, Kanadzie i USA, od wielu lat oferują tego typu kierunki studiów (civic engagement).

Cele i profil kształcenia w pełni odpowiada oczekiwaniom współczesnego rynku pracy. Charakteryzuje go m.in. upowszechnianie się procesów zarządzania projektami w warunkach funkcjonowania organizacji sektora publicznego i prywatnego. Ważną okolicznością jest również to, iż menedżer projektu został uwzględniony w aktualnie obowiązującej klasyfikacji zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy. Zawarty tam opis zawodu jest w pełni kompatybilny z efektami uczenia się, jakie uzyskasz w zakresie wiedzy, umiejętności i tzw. kompetencji miękkich kończąc nasze studia. Pozwoli Ci to na sprawne funkcjonowanie w różnych obszarach aktywności zawodowej i obywatelskiej, polegającej na zarządzaniu projektami pojmowanymi jako przedsięwzięcia zmierzające do wytworzenia unikalnego produktu, usługi lub innego założonego rezultatu.

Podkreślić należy, że znaczna część zajęć realizowana jest w formie konwersatoryjnej i warsztatowej, co wzmacnia ich praktyczny wymiar.

Zależnie od preferencji możesz zrealizować semestr nauki na zagranicznej lub polskiej uczelni w ramach programów wymiany akademickiej (Erasmus+, CEEPUS,MOST).

Pamiętaj, że studia magisterskie na kierunku Zarządzanie projektami społecznymi są przeznaczone dla absolwentów wszystkich kierunków studiów licencjackich i magisterskich.

Nasz budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami, dysponuje salami wyposażonymi w sprzęt multimedialny i pracownią komputerową. Jesteśmy przygotowani do profesjonalnej realizacji zajęć w trybie stacjonarnym, a gdy jest taka potrzeba – również zdalnym i hybrydowym.

Specjalności

  • Komunikator w projektach społecznych,
  • Analityk społeczny,
  • Lider projektów społecznych.

Co po studiach

Potencjalne miejsca pracy absolwentów kierunku to: administracja publiczna (urzędy, jednostki organizacyjne i agencje sektora publicznego), ośrodki badawcze i diagnostyczne zajmujące się badaniami nad sferą publiczną w Polsce i zagranicą, ośrodki edukacyjne prowadzone przez sektor prywatny i publiczny działające na rzecz modernizacji i reform sektora publicznego, instytucje i agencje konsultingowe i doradcze świadczące usługi na rzecz podmiotów działających w sektorze publicznym, organizacje pozarządowe, realizujące misje, cele i zadania publiczne, sektor biznesu realizujący różnego typu przedsięwzięcia we współpracy z jednostkami sektora publicznego, a także media publiczne i prywatne, ze szczególnym uwzględnieniem projektów z obszaru komunikowania publicznego, informowania i promowania polityk publicznych.

Koła naukowe

Swoje zainteresowania poszerzysz w prężnie działającym Kole Naukowym Zarządzania Projektami Społecznymi. Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Instytutu Politologii oraz Wydziału Nauk Społecznych.

Rekrutacja 2022/2023:

DYPLOM POLSKI

Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów licencjackich i magisterskich dowolnego kierunku studiów.  Przyjęcie nastąpi na podstawie rankingu, według oceny na dyplomie ukończenia studiów.

DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca poziom wiedzy i zainteresowania problemami politycznymi i społecznymi Polski i świata oraz kompetencji kandydata do studiowania na kierunku zarządzanie bezpieczeństwem państwa na poziomie studiów drugiego stopnia. Rozmowa punktowana jest w skali 2-5. Do pozytywnego zaliczenia rozmowy wymagane jest uzyskanie przynajmniej 3 punktów.

 


 

 L.p.  ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO terminy
1 Rozpoczęcie rejestracji w IRK  1 czerwca 2022
2 Ostatni dzień rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych (decyduje data wykonania przelewu) 21 września 2022
3 Postępowanie rekrutacyjne/ konkurs dyplomów, egzaminy, rozmowy kwalifikacyjne/ 22 września 2022
4 Ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia na studia (w systemie IRK na indywidualnym koncie kandydata) 26 września 2022
5

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną

nie decyduje data stempla pocztowego

27, 28 września 2022
6 Ogłoszenie listy przyjętych na studia 29 września 2022

I. Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) zobowiązani są do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich;
  3. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listę przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt. 2.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

II. Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście do przyjęcia, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów: 

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRK i podpisanego przez kandydata;
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2, wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego;

III. Cudzoziemcy oprócz dokumentów, o których mowa w pkt II, składają dodatkowo:

1. zaświadczenie o znajomości języka polskiego, tj: (dotyczy kandydatów podejmujących studia w j. polskim)

a) potwierdzenie ukończenia rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, lub

b) certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, lub

c) potwierdzenie ze Szkoły Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego kandydata pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim,

2. kserokopię polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopii umowy z NFZ poświadczonej przez osobę przyjmującą dokumenty w Uniwersytecie Wrocławskim. W przypadku braku dokumentu na etapie rekrutacji dopuszcza się możliwość złożenia przez kandydata pisemnego zobowiązania do przedłożenia go w terminie późniejszym.

3. kserokopię dokumentu potwierdzającego możliwość podjęcia i odbywania studiów na zasadach o których mowa w art. 324ust 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną;

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2  oraz III 2. Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa) udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów, o których mowa w pkt II 2 oraz III 2.

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

  1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG,
  2. Zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
    Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

Limit miejsc na zaocznych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2022/2023

kierunek / Study programme ŁĄCZNY limit 2022          / total number Polacy z dyplomem polskim / Poles with Polish diploma
Polacy z dyplomem zagranicznym / Poles with foreign diploma CUDZOZIEMCY / FOREIGN STUDENTS limit minimalny

/ minimum number

ADMINISTRACJA 120 105 5 10 50
ANGLISTYKA 60 50 5 5 15
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 40 20 5 15 12
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 50 35 7 8 15
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA, specjalność JURNALISM AND SOCIAL COMMUNICATION (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
EKONOMIA 120 105 5 10 35
FILOLOGIA POLSKA 50 35 10 5 18
FILOLOGIA GERMAŃSKA 70 60 5 5 10
FILOZOFIA 25 15 5 5 8
HISTORIA 30 24 3 3 15
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 140 123 7 10 20
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA, specjalność COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 40 20 5 15 11
KONSULTING PRAWNY I GOSPODARCZY 100 90 5 5 60
KRYMINOLOGIA PRAWNICZA 250 225 10 15 50
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 75 73 1 1 20
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich 50 48 1 1 20
PUBLIKOWANIE CYFROWE I SIECIOWE 30 26 2 2 30
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 40 20 5 15 10
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 30 28 1 1 15
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 30 28 1 1 15

kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
zarządzanie projektami społecznymi drugiego stopnia zaoczne4700 PLN 4700 PLN

Zasady rekrutacji 2022/2023

Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca poziom wiedzy i zainteresowania współczesnymi problemami społecznymi Polski i świata oraz sposobami ich rozwiązywania, mająca na celu sprawdzenie kompetencji kandydata do studiowania na kierunku zarządzanie projektami społecznymi. Rozmowa punktowana w skali 2-5. Do pozytywnego zaliczenia rozmowy wymagane uzyskanie minimum 3 punktów.

Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego

informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)
informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Potwierdzenie znajomości języka

Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1.

Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego;
  • certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania znajomości Języka Polskiego jako Obcego;
  • zaświadczenie wydane przez Szkołę Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego.

Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz kandydaci posiadający:

  • zezwolenie na pobyt stały;
  • Kartę Polaka;
  • świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty;
  • dyplom ukończenia studiów wyższych w polskim języku wykładowym.

Dokumenty wymagane przy rekrutacji

  • podanie wydrukowane z IRK
  • paszport lub dowód tożsamości (dotyczy obywateli Unii Europejskiej) (kserokopia i oryginał do wglądu)
  • dyplom ukończenia studiów (kserokopia i oryginał do wglądu)
  • apostille lub legalizacja dyplomu zagranicznego wydanego poza granicami Polski
  • tłumaczenie przysięgłe wszystkich dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego
  • kserokopia polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego albo kserokopia umowy z NFZ . W przypadku braku wymienionych wyżej dokumentów na etapie rekrutacji dopuszcza się możliwość złożenia przez kandydata zobowiązania do przedłożenia tych dokumentów w terminie późniejszym
  • decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA

Opłaty za kształcenie na studiach niestacjonarnych

Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić na www.rekrutacja.uni.wroc.pl pod wybranym kierunkiem w zakładce „opłaty”.

Wydział Nauk Społecznych
Koszarowa 3, 51-149 Wrocław
tel. +48 71 375 50 59

Sekretarze Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej

tel. +48 71 375 50 59, tel. +48 71 326 10 05
marcin.kozierski@uwr.edu.pl
tel. +48 71 375 50 62
tomasz.grzybek@uwr.edu.pl

Postępowanie rekrutacyjne dla obywateli polskich z dyplomem uzyskanym za granicą

informacja zostanie podana w czerwcu 2022

 

 

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię)

informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Rekrutacja dla obywateli Ukrainy, którzy przekroczyli granicę ukraińską w terminie od 24 lutego 2022 r. i uzyskali w Polsce status ochrony czasowej na podstawie art. 1 ust.1 Ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa

Zasady rekrutacji 2022/2023

Rozmowa kwalifikacyjna sprawdzająca poziom wiedzy i zainteresowania współczesnymi problemami społecznymi Polski i świata oraz sposobami ich rozwiązywania, mająca na celu sprawdzenie kompetencji kandydata do studiowania na kierunku zarządzanie projektami społecznymi. Rozmowa punktowana w skali 2-5. Do pozytywnego zaliczenia rozmowy wymagane uzyskanie minimum 3 punktów.

Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego
informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną od kandydatów ze statusem do przyjęcia w systemie IRK (nie decyduje data stempla pocztowego)

informacja zostanie podana w czerwcu 2022

Dostępny limit miejsc

3

Dokumenty wymagane przy rekrutacji

  • podanie wydrukowane z IRK
  • kserokopia strony paszportu z potwierdzeniem przekroczenia granicy ukraińskiej od 24 lutego 2022 r.
  • dyplom ukończenia studiów (kserokopia i oryginał do wglądu)*
  • apostille lub legalizacja dyplomu zagranicznego wydanego poza granicami Polski *
  • tłumaczenie przysięgłe wszystkich dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego*

Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej komisja rekrutacyjna zweryfikuje wstępnie znajomość języka polskiego na poziomie umożliwiającym podjęcie studiów.

Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego;
  • certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania znajomości Języka Polskiego jako Obcego;
  • zaświadczenie wydane przez Szkołę Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców Uniwersytetu Wrocławskiego,
  • dyplom ukończenia studiów wyższych w polskim języku wykładowym.

*W przypadku braku możliwości okazania dokumentów oznaczonych * przyjęcie nastąpi na podstawie decyzji warunkowej pod warunkiem dostarczenia brakujących dokumentów w terminie późniejszym, wskazanym w decyzji. Brak dostarczenia dokumentów we wskazanym terminie będzie skutkował utratą statusu studenta.

Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego

w przygotowaniu

Miejsce przyjmowania dokumentów

w przygotowaniu

Opłaty:

  • Wysokość czesnego wskazana jest w zakładce „OPŁATY”
  • Obowiązuje opłata rekrutacyjna 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. W terminie do 14 października 2022 r. będzie można złożyć wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej (wzór wniosku) za jeden wybrany kierunek studiów.
  • Osoby przyjęte na studia zobowiązane będą do zapłaty 22 zł za Elektroniczną Legitymację Studencką.